Hur kär får man bli?

- Måste bara säga att H.I.M är bäst. Sånna känslosamma texter.
  Älskar "Gone With The Sin" & "When Love And Death Embrace" & "Vampire Heart".


Kan ju också säga att H.I.M är från vårt Grannland, Finland.


Nu tänkte jag att jag skulle härma Viveka lite också tipsa om en bok som jag läste ut på 6 dagar och det är riktigt bra för mig för att jag gillar inte att läsa böker och det är sällan jag läser en bok som jag gillar. Men vi fick uppgift i svenskan att låna en bok på bibloteket, läsa den (det trodde ni inte va ?!?) och slutligen göra en recenssion om den. Folk i min klass trodde nog jag var någon jävla pluggis som läste ut den på en dryga vecka. Vilket var flera månader sen och jag har fortfarande inte satt mig ner och gjort en recenssion, höhöhö ! ;) Den enda anledningen till att jag läste ut den så fort var att jag enbart läste den när jag åkte buss till och från skolan.

Hur kär får man bli?
av
Katarina Von Bredow

Här finns det omöjliga valet mellan bästisen och kärleken. Samt vuxnas konflikter och under alltsammans det stora probelmet att kunna säga som det är innan det är försent.

Katrin är bästis med Frida. Katrins bor med sin pappa, plast mamma, lillebror & hund i en lägenhet. Hennes riktiga mamma lämnade familjen när hon var en liten flicka. Katrin börjar senare ta kontakt med sin mamma för att fråga ut henne varför i helvete hon bara lämnade sin familj.
Efter sommarlovet kom den första skoldagen då Katrin skulle börja 9:an. Sista året på högstadiet.
En ny kille börjar i klassen som heter Adam. Bästisarna blir båda direkt intresserade av honom i deras tankar. Dock "paxar" Frida honom och där börjas det när Katrin ska hjälpa Frida att fixa ihop henne med killen hon själv älskar, Adam.




Ha d göttans / Angelica



 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var dropp in...

haha Men beställde tid tidigare på morgonen... o fick en sen samma dag :) ngn hade ringt åtebud, ja fick tiden!

2009-02-05 @ 13:58:31
URL: http://suf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0